måndag 24 januari 2011

Vägningsdag :/

Jaha

I princip plus minus noll.

Eller, jag har ju gått ner men bara 1 hg. Ett litet ynka hekto. Tror i och för sig att det är träning som behövs, alltså mer än en timmes promenad. Får tillbaka till att simma på morgonen och styrketräna tre dagar i veckan.

Jag kör ju ingen metod som lchf eller gi, jag kör det gamla vanliga minus in plus ut. Med andra ord att röra sig mer än vad man glufsar i sig. Plus att jag äter en hel del frukt.
Körde lchf i ca fem sex månader och visst...jag tappade en hel del kilo. Det var bara det att jag också blev mer och mer nedstämd, nästan deprimerad. En otäck känsla och efter att ha plockat in kolhydratena igen försvann deppigheten. Nu finns det ju inga belägg för att nedstämdhet har med lchf att göra men jag är övertygad om att det berodde på kosten. Så leva utan kolhydrater vill jag aldrig mer göra. För mig var det inte värt det.

Så det är bara att jobba på på gymmet...fördelen med det är ju faktiskt att man mår bra av det :)
Ha det gött alla

2 kommentarer:

  1. Näe jag tittade på stjärnorna på slottet faktiskt...men hinner nog med Midsomer ikväll X)

    Jag tycker du är modig som kör viktminskning på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för du vet vad ;)

    SvaraRadera