söndag 9 januari 2011

En olycka kommer sällan ensam

En mycket ynklig hund med bandage runt tassen
När jag väl kommit hem från sjukahuset och allt borde vara fröjd och glamman skadade vår hund sig i tassen. Han meddelar att han vill in genom att resa sig mot dörren men denna gången fastnade han med tassen i en metallskena. Iväg med honom till sjukadjurhuset där han blev sövd och klon togs bort.
I dag skulle jag påbörja med min träning, dvs promenader, och eftersom det är snorhalt körde vi upp till stan för att strosa runt och fönstershoppa. Lämnade då hunden i tron att det skulle fungera men icke sa nicke. Han hade naturligtvis bitit av bandaget och blottat såret med den friliggande pulpan. Rent ut sagt...j-vla hund. Blir ju rädd att han orsakat något. Men vi får se hur det blir.
Träningen bestod av MAXI-besök och en runda runt torget i Hässleholm. Smått livsfarligt visade sig eftersom det var takras överallt.
Men efter rundan fikade vi hos den yngsta där vi drack säkert en halv liter kaffe...stooora muggar.
Nu ska jag vila efter min träningsstart...är faktiskt trött:)))
Lev väl alla

2 kommentarer:

  1. Oj då....stackars vovven. Förstår att du är trött efter tur ut på stan....du är ju inte van ännu. Ta det nu inte för häftigt i början....vila bör man.....lite då och då ;)
    Kram//

    SvaraRadera
  2. Uch då stackas vovve, tassar kan vara kniviga att läka, men jag hoppas de går fort. Så jaha de lät ju som ganska trevlig träning..*ler*. Men halt ja, man är som Bambi på hal is nu, jag gjorde faktiskt en vurpa igår när jag tog in hästarna, men de gick bra.

    Ha en skön dag, hoppas solen lyser på dig oxå.
    Kramiz

    SvaraRadera