tisdag 18 januari 2011

Big boss

Som ni vet så har jag varit inlagd i två veckor över jul och nyår. Sen hemma har jag också varit "inlagd" på något sätt. Det är ju inte så att vi bor bland andra folk utan våra grannar bor en bra bit ifrån oss.
Och idag så ringde chefen och jizzes vad jag började längta efter jobbet. Är ju van att träffa en himla massa folk varje dag, van att slänga käft med eleverna och vissa av lärarna och van att vara ute på vägarna och besöka elever på deras praktikplatser.
Saknar till och med mitt kontor som ytterst sällan andas ordning och reda. Alltid papper och smålappar överallt, internkuvert och kaffekoppar. Och min fina häxa i fönstret som glor ilskt på mig varje dag.

Min arbetsplats när jag är på skolan
Men jag vet inte alls när jag kommer tillbaka till jobbet. Har varit i kontakt med kirurgen och de har inte tagit tag i återbesökstid eller annat som de lovade. Kommer vara sjukskriven helt fram till mitt återbesök men då tänkte jag komma tillbaka på halvtid fram till op.
Låter som en bra plan va?

Ha det gött alla

3 kommentarer:

  1. Låter verkligen som om du vill tillbaka till jobbet.Hoppas att det blir så snart.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Go afton i stugan. Klart du saknar jobbet, att gå hemma ofrivilligt är inget vidare, man tappar sitt sociala tillskott. Själv jobbar jag hemifrån sedan några år, igentligen har jag mitt jobb i Karlskrona (bodde där tidigare) men de e lite tufft att köra 30 mil per dag så jag fick erbjudande att flytta hem kontoret o jag nappade. Lite drygt ibland men de går, jag pratar varjefall med jobbarkompisarna varje dag så jobbar jag inte full tid så jag får sociala mig med kompisar. *ler*
    Hoppas du får köra igång snart igen.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  3. Den som väntar....jag hoppas såklart att det inte ska dröja allt för länge. Under tiden får du använda datorna som din sociala ventil!
    Kram//

    SvaraRadera