tisdag 25 januari 2011

Boot camp

Sagt och gjort...imorse körde jag till stan med sikte på simhallen. Simmade ca 30 minuter och blev totalt slut på det. Jizzes vilken urusel kondis den här bloggtanten har. Fast det är skönt att vara igång, känner ju vad det tar på orken att simma en halvtimmer i ganska högt tempo, 282 kalorier enligt en tabell jag hittat. Så nu är jag igång och nästa simning blir på torsdag morgon...
Sen har jag varit för lite mer provtagning i Kristianstad och samtal med en narkossköterska där hon förklarade hur operationen kommer att gå till. Förhoppningsvis blir den en dagoperation med titthål. Kommer bland annat bli fastspänd i operationsbordet och lutad så att jag faktiskt kommer att halvstå under op. Detta för att gallblåsan ska "hänga ner".
Sicken tur att man sover genom hela grejen ;)
Imorgon är det min sista sjukdag, både skönt och mindre skönt. Kul att träffa alla men vet att jag också kommer att bli helt slut på det...

Ha det gött alla

3 kommentarer:

  1. Ja är man otränad så orkar man inte simma flera timmar..*ler*. Jag börjar oxå tappa kondisen, måste igång o rida jag. Vilka operationer de kan fixa läkarna, bruka kolla på TV ibland o man fattar inte hur de lyckas med allt de företar sig: helt fantastiskt.
    halvstå under operationen...ja de ja.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  2. Då kavade vi runt i varsin bassäng idag då...

    SvaraRadera
  3. Skönt att du kom igång och simma en runda....30 minuter det tycker inte jag var fy skam. Vågar inte tänka på hur trött jag skulle vara efter en sån runda. Hoppas att du snart får en op tid!
    Kram//

    SvaraRadera