måndag 3 januari 2011

Jaha

Måndag och jag är fortsatt kvar på sjukahuset OCH fortsatt isolerad. Nu börjar det kännas helt ok i och för sig, har en fyramannasal helt för mig själv och som ni sagt i kommentarerna, jag har ju min dator.
Tack vara dator har jag nu på morgonen tittat på gårdagen midsomer, ett riktigt bra midsomeravsnitt med mystisk och engelsk anda.
Det absolut värsta med isoleringen är att jag inte kommer åt någon dusch. Det kattatvätt jag får till räcker inte helt och känslan av ren hud och fräschet infinner sig inte direkt. Fast jag ska inte klaga, folk är fantastiska och det går verkligen ingen nöd på mig.
Tyvärr ringde de från jobb angående några adresser och annat inför vårt öppna hus. Naturligtvis kan inte jag hjälpa dom härifrån, det kan ju inte vara så svårt att förstå???

Nej nu längtar jag till detta, skir grönska i vårt underbara Åbarp
Ha det gott och var rädda om varandra

3 kommentarer:

  1. Himmel det måste vara lite långsamt att ligga där för sig själv kan jag tro..men du snart ljusnar det ska du se och du kommer ut i verkligheten igen. Och då kan du ta igen allt du tappat dessa dagar. För du vet när vårsolen börjar lysa och takdroppet gör dig strålande glad och du sitter där med fikat och njuter i vårsolens glans.Då ...då har du redan glömt isoleringen..jag ska titta till dig har då o då det lovar jag. Gör nu som doktorn säger och ha det så bra du kan. kram från leg.bloggssyster Anna Filipendula Rudbeckia med rätt att knappra ut glada ord på recept.

    SvaraRadera
  2. Men snälla rara du... Jag är borta från bloggvärlden några dagar och så ställer du till med ett sånt väsen och blir inlagd och isolerad och allt! Kära snälla rara du!
    Jag har förvisso en tid på CSK imorgon, men jag förmodar att det inte går för sig att titta in - de brukar ju vara ganska stränga och vilja skydda "de sina" mot allt från förkylning till liktår.
    Men jag tänker på dig - och hoppas du snart är på benen och i duschen igen.
    Kram

    SvaraRadera