måndag 17 januari 2011

Vågen är införskaffad

Jag har ju i tidigare inlägg skrivit om min totala förnekelse vad det gäller vikten. Mitt sätt att mäta har varit med måttband på magen, från 109 till 94 cm.
Men nu är vågen köpt.
Kommer väga mig en gång i veckan och skriva upp resultatet här på bloggen.
Varför undrar ni säkert, men det är helt enkelt för att jag inte ska kunna gå in i förnekelse igen...hoppas det ivarjefall ;))
Minskningen hittills är ju enorm men naturligtvis är det min sjukdom som hjälper till. Blir just nu mätt fort och till lunch äter jag fruktsallad med lite a-fil och två tsk solrosfrö. Undrar just vad jag vägde när jag blev inlagd den 22/12, helt klart mycket mer än 99kg med tanke på att jag inte åt någonting förrän jag fick morfinet i ryggen och dessutom mådde fruktansvärt illa (snällt sagt).
Men det är historia nu....jag är både chockad och jätteglad för att det försvunnit så många kilon. Nu vill jag bara bli av med svullnaden runt magen också:)))

Ha det gott alla

Visst är jag modig?

9 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar på min blogg.
    Jag har kollat runt lite i din blogg och såg att set stod att din dotter åkt till barka till Ö-vik.
    Bor hon där?
    Jag bor nämligen där.
    Ja..i och för sig så bor jag nu tre mil utanför Ö-vik. Men det tillhör Ö-vik :)
    Hmm....du tar fram din våg och jag har plockat bort min. Av den enkla anledningen...den måste visa fel siffror ;)
    Lycka till!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej, kul att du tittade in hos mig så jag hittade dig. Roligt att också ni har husbil (visst är det underbart) Kroatien är ett underbart land, har aldrig varit där med husbil men vi planerar för det. Kanske kan få lite tips?
    Det är skönt när man börjar tappa kilon, inte lika kul med sjukdom förstås men som du säger "inget ont som inte har något gott med sig"
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Men vad du är duktig som tänker på din vikt, och då också din hälsa!
    Tänk om jag kunde få lite av din beslutsamhet...

    /ingrid

    SvaraRadera
  4. Jag beundrar dig och är mål-lös...

    SvaraRadera
  5. Ja men jaaaaa...du är supermodig o duktig..nu kör vi..det måste bli lite fart på oss innan vårsolen blir total..jag ska snart på gympa och köra järnet..nästan sk-ten ur mig..hi hi..

    Så härligt att du är hemma igen o har kommit ut i verkligheten..

    SvaraRadera
  6. hej
    Trevligt att få en kommentar från mina gamla hemtrakter (nästan iaf) import som man är från skåneland.
    Ser att det inte bara är min vikt som rasar utan även din :-)
    Nu när förkylningen börjar ge sig ska jag ge mig iväg o börja simma igen så får vi se om det ger kilona en liten skjuts neråt :-)

    SvaraRadera
  7. Ja modig är du......Jag är med och peppar dig här på bloggen ;)

    SvaraRadera
  8. Då kan man kanske säga att antalet är konstant?
    På jobbet brukar vi skämta om att de har importerat eliten då vi är fyra st som jobbar där från samma region i skåne :-)

    SvaraRadera