torsdag 20 januari 2011

Jojomensan

Här ser ni en så gott som friskförklarad bloggtant...de ni!!!
Läkaren var dock en katastrof, började med att säga att proverna snackar vi inte om för dom var bra. Vadå inte snacka om? Klart jag vill veta mer om dom så jag frågade hur amylaset var men det visade sig att det vara ganska bra. 0,93 och det ska vara under 0,8, men det är ju ok då det låg på 2,3 när jag blev utskriven för två veckor sen.
Sen ansåg läkaren att det var dags för mig att börja jobba, jag hade ju varit hemma nu sen innan jul... Nej sa jag, jag har varit hemma i två veckor för inte menade han väl att sjukahusettiden räknades som att jag var hemma? Han hade informerat sig uruselt med andra ord. Men men, jag vill ju jobba så nästa torsdag blir min första arbetsdag. Första veckan på 50% men sen är det tänkt att jag ska upp till heltid. Vi får väl se hur jag orkar med det.
Operation bli runt vecka 8, ska till sjukahuset för mer provtagning och samtal med narkossköterskan i nästa vecka och hoppas jag vet mer efter det besöket.
Tänkte visa er tre av de inköpta sakerna från IKEA. Som ni ser finns det inte mycket färg i tanthemmet men med tre nya kuddar i en otroligt skrällig färg steg färgskalan säkert med 30 grader.
Dessutom ser ni att vi har haft en solig dag i skåneland. Inte bara vi folk blir glada över det utan lägg märke till katterna som gärna ligger inne men i solen:))
Imorgon ska jag till gymmet igen, det är säkert minst fyra veckor sen senast. Det blir ingen crosstrainer men promenad på löpbandet och lite magisar blir det iallafall. Kanske ett dopp i bassängen också, vi får se hur många som simmar. Gillar inte att trängas när jag simmar.
Ha det gött alla

3 kommentarer:

  1. Du, den där läkaren ger jag inte mycket pengar för. Som tur är har jag inte träffat på just honom, men jag har avverkat både en och två likartade och talat om att jag inte var nöjd med deras "arbete" och faktiskt fått byta. Just nu är jag mer än nöjd - en läkare som både vet vad jag heter och hur jag mår.
    Och du - jag gillade både soffan och kuddarna. Mycket stiligt!

    SvaraRadera
  2. Färgklickar som piggar upp....kuddarna i soffan. Skulle också vilja komma igång med lite träning....varför ska det vara så trögt. Härligt att du kan börja se framåt....även om doktorn verkar vara aningen i virrigaste laget (eller bara ointresserad) vet inte vilket som är värst.
    Ha en skön helg//

    SvaraRadera
  3. Who de ja, vad skönt va. Peppar peppar, jag har hört mycket om läkare men själv har jag alltid haft en bra läkare, en sån där husläkare du vet. Fick ju byta när jag flyttade hit men den jag fick var "nästan" lika bra. Så de läkare jag träffat har varit kanonbra. Förhoppningsvis hade den där läkaren bara en dålig dag men de ska ju inte gå ut över dig förståss.
    Mycket snyggt med färgklicken i din soffa, snugg soffa med för den delen i bra färg. Lätt att lägga dit vilka färger som helst igentligen.
    Trevlig fredagsafton på dig.
    Kramiz

    SvaraRadera